Bellmondo shoes doo, Vranje donosi ovaj Pravilnik i njime definiše postupak rešavanja reklamacije potrošača na robu kupljenu putem online prodavnica u vlasništvu pravnog lica i to www.bellmondo.rs a u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon, 44/2018 - dr. zakon i 88/2021 / dr. zakon).
Član 1.
Ovim Pravilnikom određuje se način postupanja i rešavanja reklamacija potrošača u slučaju nesaobraznosti prodate robe.
Član 2.
Pod reklamacijom u smislu odredbi Zakona o zaštiti potrošača i ovog Pravilnika, podrazumeva se da potrošač uoči postojanje nesaobraznosti robe sa njenim svojstvima kako je to navedeno u pripadajućoj Deklaraciji i o tome obavesti prodavca. Potrošač je dužan da se pridržava svih uputstava iz deklaracije u pogledu namene, namenske upotrebe proizvoda, njegovog održavanja i sl.
Član 3.
Nesaobraznost robe u smislu odredbi Zakona o zaštiti potrošača i ovog Pravilnika postoji ukoliko prodata roba nema svojstva potrebna za redovnu upotrebu te vrste robe, a u skladu sa njenom namenom kako je to definisano pripadajućom Deklaracijom.
Član 4.
Bellmondo shoes doo potvrđuje da je roba koju prodaje u svemu saobrazna sa Deklaracijom kojom je svaki od proizvoda označen, da roba koju prodaje ima svojstva koja omogućavaju njenu redovnu upotrebu u skladu sa namenom kako je to označeno na Deklaraciji.
U slučaju sumnje, saobraznost robe se isključivo utvrđuje u odnosu na njena svojstva i njenu namenu kako je to navedeno u pripadajućoj Deklaraciji.
Član 5.
Bellmondo shoes dooe je u obavezi da sprovede postupak po podnetoj reklamaciji u skladu sa ovim Pravilnikom:
Član 6.
1. Reklamacioni postupak potrošač pokreće popunjavanjem Zahteva za reklamaciju svojeručno napisanom reklamacionom izjavom.
U obrazac Zahteva za reklamaciju potrošač obavezno upisuje:
2. Potpisom na Zahtevu za reklamaciju, potrošač: potvrđuje da su podaci uneti u zahtev tačni, a posebno podaci o adresi potrošača na koju prodavac treba da dostavi pisani odgovor na izjavljenu reklamaciju.
Potpisom na potvrdi o prijemu reklamacije potrošač takode potvrđuje:
3. Reklamirani proizvod, zajedno sa odštampanim, popunjenim i potpisanim Zahtevom za reklamaciju, potrošač može poslati:
Kao datum od koga se računa rok za odgovor potrošaču po učinjenoj reklamaciji u skladu sa odredbom čI. 56. st. 7. Zakona o zaštiti potrošača (datum podnošenja reklamacije), uzima se datum kada firma Bellmondo shoes doo . primi reklamacionu izjavu sa pratećom dokumentacijom i reklamiranom obućom na gore navedenu adresu.
4. Potrošaču se elektronskim putem na adresu za prijem elektronske pošte navedene u Zahtevu za reklamaciju dostavlja potvrda o prijemu Zahteva za reklamaciju. Ukoliko potrošač nije naveo email adresu potvrda se šalje na adresu potrošača navedenu u Zahtevu.
5. Postojanje nesaobraznosti, a posebno uzrok njenog nastanka, Laboratorija utvrđuje na osnovu ispitivanja koje sprovodi prema sopstvenoj ispitnoj proceduri.
6. Nakon sprovedenog ispitivanja, Laboratorija izrađuje Izveštaj o ispitivanju i/ili kontrolisanju u kome navodi rezultate ispitivanja, postojanje ili nepostojanje nesaobraznosti, te uzroke koji su do nesaobraznosti doveli.
7. Izveštaj o ispitivanju Laboratorija, zajedno sa reklamiranom robom, dostavlja pravnom licu Bellmondo shoes doo Vranje
8. Na osnovu Izveštaja o ispitivanju i dodatnih saznanja iz priložene dokumentacije i komunikacije sa potrošačem, Bellmondo shoes doo Vranje, donosi odluku po podnetoj reklamaciji.
8.1. Ukoliko je na osnovu lzveštaja o ispitivanju i/ili kontrolisanju doneta odluka da se uvaži reklamacija, postupak je sledeći
8.2. Ukoliko je na osnovu Izvečtaja o ispitivanju i/ili kontrolisanju doneta odluka da je reklamacija neosnovana, postupak je sledeći:
Član 7.
Bellmondo shoes doo Vranje je u obavezi da najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju, dok je u slučaju prihvatanja rekiamacije u obavezi da po reklamacionom zahtevu potrošača postupi u ugovorenom primerenom roku kako je isti definisan u samom Zahtevu za reklamaciju, a koji ne može biti duži od 15 dana od podnošenja reklamacije. Ovu obavezu firma Bellmondo shoes doo Vranje ispunjava na način definisan odredbom 6.1. ovog Praviinika.
Član 8.
Ukoliko je u Izveštaju o ispitivanju i/III kontroiianju konstatovano da je kod robe ustanovljena ne-saobraznost, te da ista potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na potrošača (nedostaci u samom materijalu, nedostaci prmkom izrade...), Bellmondo shoes doo Vranje će nesaobraznost otkloniti o svom trošku na način kako je to potrošač zahtevao i označio u Zahtevu za reklamaciju, a u skladu sa odredbom ČI. 52. Zakona o začtiti potrosača.
Član 9.
Potrošač prilikom reklamacije na prvom mestu ima pravo da zahteva otklanjanje nesaobraznosti:
Član 10.
Bellmondo shoes doo Vranjeje u obavezi da, prilikom otklanjanja nesaobraznosti na način definisan odredbama Čl.52. Zakona o zaštiti potročača te odredbe Čl.6. ovog Pravilnika, postupa u skladu sa svim važećim propisima koji reguliču oblast evidentiranja prometa.
Član 11.
Bellmondo shoes doo Vranje evidenciju o primljenim reklamacijama vodi na nivou online prodavnice u elektronskcm obliku ili u obiiku ukoričene knjige. Ova evidencija sadrži podatke:
Član 12.
Za dosledno sprovodenje ovog Pravilnika odgovoran je direktor Bellmondo shoes doo Vranje prodavnice te referent za obradu reklamacija.
Član 13.
Postupanje suprotno odredbama ovog Pravilnika predstavlja težu povredu radne obaveze u smislu propisa kojima se ureduju radni odnosi.
Član 14.
Ovaj pravilnik predstavlja opšti akt firme Bellmondo shoes doo Vranje
Član 15.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu momentom njegovog donošenja i objavljivanja na sajtu, a primenjivaće se na sve reklamacije potrošača koji su robu kupili putem online prodavnice počev od 25.08.2023